Välkommen på upptakt till miljövänliga veckan!

Miljövänliga veckan, Naturskyddsföreningens kampanj som sätter fokus på miljön och konsumenten äger i år rum v. 40. I år handlar miljövänliga veckan om hud- och hårprodukter, hur ska vi tänka för att välja produkter som är skonsamma för både miljö och kropp? Dagen kommer dels bestå av information kring hud- och hårprodukter och dels av en workshop där du får testa på att tillverka din egen deodorant. Den regionala upptakten är ett sätt att lära dig mer om ämnet och förbereda dig och din krets inför miljövänliga veckan.

Upptakten sker på föreningens kansli i Lund den 28 maj.

► Anmälan sker senast den 23 maj.
► Mejla namn, telefonnummer, eventuell matpreferens och om du föredrar te eller kaffe till k.bergendal@gmail.com.
► Du kan även välja att anmäla dig genom att ringa Karin på 073-800 36 67 eller 044-913 47.

Facebookevenemang: Upptakt till miljövänliga veckan 2016