Händer i juli

🌳 Händer i juli i Naturskyddsföreningen i Skåne 🌳
Du är välkommen att delta i aktiviteter oavsett medlemskap eller ej. För ytterligare information besök aktivitetskalendern eller de olika lokalföreningarnas hemsidor där det finns ännu fler aktiviteter.
• 4 juli: Floravandring vid Åhus trädesmarker. Vi studerar hur floran förändras i de blomrika markerna. Samling vid Blå station, Åhus 18.00.
• 5 juli: Dag Hammarskjölds Park, Ystad. Sommarblommor, buskar och träd. Samling parkeringen vid ICA Kvantum kl. 19:00.
• 7 juli: Boksläpp av Skånes Trollsländor. På Naturskyddsföreningens kansli i Lund, Nils Bjelkegatan 4B, in på gården, kl. 18.00. FÖRANMÄLAN.
• 11-14 juli: Den fjärde europeiska trollsländekonferensen tar plats i Tyringe, där Naturskyddsföreningen i Skåne är en huvudorganisatör. Se hemsidan för mer info.
• 17 juli: Fåglar vid Sandön. De långflygande vadarna är redan på väg söderut. Thomas Wallin hjälper oss att identifiera dem. Samling Nya Torg kl 9, Sandöns parkering 9.15.
• 19 juli: Floravandring vid Kaptenens väg, Nyehusen. Har sandnejlikan ökat efter Vattenrikets skötselåtgärder? Samåkningsparkeringen nära Statoil i Åhus kl 17.30 eller samling vid Kaptenens väg, parkeringen närmast havet kl 18.00.
• 30 juli: Storksläpp vid Hemmestorps Mölla. 13:00. Hemmestorps Mölla, Veberöd. Kom och se årets hägnuppfödda ungstorkar bli fria och ta till vingarna. Det är en magisk känsla när hundratalet storkar stiger till väders samtidigt.
Händer-i-vecka4