Välkomna till kretsråd hösten 2016!

Naturskyddsföreningens kretsar i Skåne och Blekinge inbjuds till Skånes kretsråd i Lund söndag 13 november. Eftersom Skåne och Blekinge bildar en region inom Naturskyddsföreningen är Blekingekretsarna varmt välkomna att delta som våra gäster. Inbjudningen riktar sig till alla förtroendevalda i kretsarna; man behöver inte vara utsedd till ombud för att komma med.

Kretsrådet är ett tillfälle att träffa folk från andra kretsar som har samma utmaningar, problem och glädjeämnen som ni! Det kommer bli tid till fri diskussion och mingel.

Några programpunkter har vi också. Vid kretsrådet hösten 2015 i Hässleholm presenterades projektet Skåne visar vägen, som bland annat syftade till att ordna Klimatfestivalen i Malmö och inspirera kretsarna till att driva projekt för att fånga upp nya medlemmar. Hur blev det? Nu är projektet avslutat och rapporten presenteras av Andreas Anderholm Pedersen, Birk Andersson och Jennifer Cronborn.

Det finns också ett förslag till nya stadgar för Naturskyddsföreningen i Skåne, som vi vill presentera i god tid före länsstämman nästa vår då de ska tas upp till beslut. Stadgeförslaget finns här och kommentarer till ändringarna finns här.

Styrelsen för länsförbundet har under året arbetat fram ett förslag till visionsdokument för Naturskyddsföreningen i Skåne. Styrelsens ordförande Rikard Lehmann presenterar dokumentet och tankarna bakom det.

Ni får träffa Caroline Gräntz, nyanställd på halvtid som kommunikatör på länskansliet.

Givetvis bjuder vi på ekologisk fika. För att underlätta planeringen, anmäl antal deltagare senast torsdag 10 november.

Datum: Söndag 13 november 2016 kl 13-17
Plats: Naturskyddsföreningen i Skånes kansli, Nils Bjelkegatan 4B (över gården). Det är bara fem minuters promenad från tågstationen Lund C.

Varmt välkomna!

Margit Anderberg