Hörjelgården – alltid nya saker att uppleva

Program och nyhetsbrev

Årets program hittar du här: Publika dagar 2024. Våra arrangemang är gratis, spännande och lärorika. Arbetsdagarna är öppna för alla. Vi brukar starta vid 10-tiden och avsluta kring klockan 15. Samåkning kan ordnas. Fika finns alltid, men ta med egen picknick-lunch. (Du kan också ladda ner och skriva ut årets programbroschyr.)

Arrangemangen sker i samarbete med Studiefrämjandet och Naturskyddsföreningen, med stöd av Sjöbo kommun och Länsstyrelsen i Skåne.

Här hittar du också snart vänföreningens senaste information. Aktuell information får du på vår Facebook-sida.

Lägerskola
Kontakta oss om ni vill komma i kontakt eller boka in en lägerskola: horjelgarden@gmail.com

Filmer
Två kortfilmer som särskilt vänder sig till gymnasieskolan finns nu att se. Den ena är en biologilärares tankar, den andra en naturkunskapslärares. En tredje film handlar om danska elever som kom på lägerskola. På Hörjelgårdens egna Youtube-kanal finns fler inspirationsfilmer.

Besök Hörjelgården
Kanske känner du mest för att ta en promenad på egen hand. Det finns en naturstig som tar dig runt i markerna. Vill du ha en broschyr så klicka på bilderna för att se dem större och eventuellt trycka dem.

FolderWebb

KartaWebb