Naturskyddsföreningen på Malmöfestivalen

FOTO: Magnus Franzén

Varmt välkomna till ett event med fokus på hållbarhet på Malmöfestivalen! Lyssna på praktiska exempel från företag och få tips på hur du kan tänka för att konsumera på ett mer hållbart sätt. I ett avslappnat samtal diskuteras hållbar konsumtion och därefter fortsätter de intressanta diskussionerna på en afterwork på St Jörgen.

Det vi som konsumenter väljer att köpa påverkar inte bara oss själva utan även andra människor och naturen runt omkring oss. Därför är det viktigt att konsumera på ett hållbart sätt! Detta kan handla om valen man gör i butiken, så som att välja ekologiska alternativ, men också valen som vi inte gör – exempelvis när vi avstår från att köpa nytt. Under eventet kommer vi att få lyssna på Marie Pettersson, Co-director på TEM, Linda Birkedal, Ordförande på Naturskyddsföreningen och Helene Lloyd, Sales Manager på Scandic.

Vad: Föreläsning och dialog om hållbar konsumtion
När: 14 augusti, 15.30-16.30. Efter 16.30 fortsätter de intressanta diskussionerna på en afterwork på St Jörgen.
Var: Scandic St Jörgen, Stora Nygatan 35, 211 37 Malmö. Hitta hit
Anmälan: linnea.turnstedt@tem.se