Så ordnar du en klädbytardag

Här hittar du våra bästa tips för att arrangera ett lyckat klädbyte! Den 6 april är Sveriges största klädbytardag. Privatpersoner, föreningar, bibliotek, företag och skolor är varmt välkomna att fixa en egen klädbytardag. Anpassa klädbytardagen efter era förutsättningar och gör ett litet eller större arrangemang.

Vi vill att Sveriges största klädbytardag ska märkas och synas landet runt! Allt för att så många människor som möjligt ska kunna vara med och byta kläder. Tipsen nedan är tänkta att underlätta och ge inspiration. Vissa av råden vänder sig främst till Naturskyddsföreningens lokala kretsar, men alla arrangörer som gör ett event och anmäler det till oss kan beställa kampanjmaterialet GRATIS. Material för 2019 års klädbytardag kan beställas via länk på denna sida inom kort.

Här hittar du våra BÄSTA TIPS för att arrangera ett lyckat klädbyte.

ANMÄLAN
Glöm inte att anmäla om ni planerar ett klädbyte! Mejla er anmälan till: kladbytardagen@naturskyddsforeningen.se

DATUM: Lördag 6 april 2019.
PLATS: Boka en lokal på central plats dit det är möjligt ta sig utan bil.
Om den 6 april inte funkar går det bra att ha klädbytet i nära anslutning till den dagen, fredagen, söndagen eller helgerna före eller efter.