Föreläsning: Emma Sundh – Gör skillnad!

Klimatångest? Oro för framtiden och nästa generations (och din) vardag? Du är inte ensam! När forskningsrapporterna om eskalerande klimatförändringar duggar tätt är det lätt att ångesten tar över. Men det finns ett botemedel – medvetenhet och engagemang!

I den här inspirerande föreläsningen, som tar avstamp i boken Gör skillnad! (skriven av Maria Soxbo, Emma Sundh och Johanna Nilsson, initiativtagare till Klimatklubben) får du en snabbkurs i klimatkrisen, konkreta verktyg till verklig förändring och sänkt klimatavtryck, en förståelse för såväl ditt eget beteende som andras och inspiration för hur omställningen kan se ut. Målet är förstås att du ska bli en del av lösningen, skapa ringar på vattnet, se fördelarna med en omställning och använda din nyfunna handlingskraft till att förändra, påverka och inspirera andra att göra samma resa.

DATUM: 21 januari kl 18.00-19.30 med boksignering.
PLATS: Landskrona stadsbibliotek

Vill du vara säker på att få en plats på föreläsningen? Anmäl dig då till biblioteketvuxen.program@landskrona.se. Det går också bra att anmäla sig i bibliotekets reception eller ringa 0418-473 500 för att skriva upp sig på gästlistan. Du kan anmäla fyra platser/person.

ARRANGÖR: Ett samarrangemang av Naturskyddsföreningen i Landskrona och Landskrona stadsbibliotek