Inbjudan till webbinarium: Skog ♡ Klimat – allt du vill veta

Skogen spelar en viktig roll för klimatet – men på vilket sätt egentligen? Är biobränsle en klimatlösning eller ett klimatproblem? Vad är kopplingen mellan klimat och biologisk mångfald? Hur kan jag själv påverka och engagera mig?

Välkommen till ett lärorikt webbinarium om skogen och skogsbruket! Du får ta del av fakta, verktyg för påverkan, kopplingar till lokala erfarenheter och insatser i Skåne och ges möjligheten att vara med vid uppstarten av ett skånskt skogsnätverk.

DATUM: 25 februari klockan 18:00-19:00.

Anders Ekstrand från Naturskyddsföreningen i Skåne inleder innan Naturskyddsföreningens expert Otto Bruun föreläser om skogen och klimatet. Lars Salomon berättar om ideell övervakning av avverkningsanmälda områden i nordvästra Skåne och Maria Thyr om skogsgruppen i Kristianstad-Bromölla. Fältbiologerna delar också en exklusiv trailer från den nya filmen ”Om skogen” av Helion film.

Eventet är helt digitalt och gratis. Ett tillfälle att mötas oavsett om du är intresserad av klimat, skog eller bara är lite nyfiken. Som deltagare behöver du inte prata och delta aktivt om du inte vill. Anmäl dig här så får du en länk dagen innan för att kunna ansluta dig via Zoom.

Frågor? Mejla till Mikaela Sundin.