Jobba hos oss: Vi söker en klimatkoordinator!

Naturskyddsföreningen i Skåne-Blekinge söker en klimatkoordinator. Tjänsten är en tillsvidareanställning 50 % av heltid med början i februari 2022.

Arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta som koordinator/sakkunnig/projektledare inom klimatområdet. Du kommer att stötta förtroendevalda och medlemmar i två län och 33 kretsar (lokalavdelningar) i deras ideella arbete. Eftersom de ofta arbetar dagtid kommer en del av arbetstiden att vara förlagd till kvällar och helger.

Du kommer att sprida information och engagemang till våra medlemmar, samordna remissvar och påverka klimatarbetet på kommun och länsnivå, bland annat genom mobilisering i klimatfrågor inför valet 2022.

Planeringen av ditt arbete sker tillsammans med styrgruppen för regionkansliet och tillsammans med kollegorna på regionkansliet. Vi arbetar lättrörligt och prioriterar hårt eftersom uppgifterna är oändliga men tiden begränsad. Beroende på dina specialkunskaper avgör vi vilka arbetsuppgifter som ska genomföras först.

Vi söker dig som
Har lätt för att driva projekt och på ett pedagogiskt sätt kan presentera komplicerade frågor, även inom teknik. Du kan kommunicera med våra medlemmar, tjänstepersoner och politiker. Du bör ha högskoleexamen och erfarenhet av att på egen hand nå resultat.

Kunskap inom klimatarbete som samhällsplanering, klimatbudgetering och energieffektivisering är liksom erfarenhet av arbete med hållbara transporter och energifrågor som vindkraft, elektrifiering och solenergi meriterande.

Arbetsplats
Regionkansliet i Skåne-Blekinge har idag två anställda. Det finns goda möjligheter att arbeta på distans. På vårt fysiska kontor i Höör arbetar också anställda inom projekt som drivs av Naturskyddsföreningen i Skåne respektive riksföreningen. Arbetet innebär resor inom Skåne och Blekinge för att bland annat träffa förtroendevalda och medlemmar i kretsar och länsförbund. Eftersom vi är geografiskt utspridda och alla inte kan ses på normal arbetstid så blir de digitala verktygen viktiga.

Vi har kollektivavtal (Ideella och idéburna organisationer med Akademikerförbunden, Unionen, Ledarna) och tillämpar 40 timmars arbetsvecka, har friskvårdstid och friskvårdsbidrag.

Tjänsten innebär sex månaders provanställning.

Tillträde sker så snart som möjligt.

Senaste ansökningsdag
28 januari 2022

Ansökan
Ansökning sker per e-post till linda.birkedal@naturskyddsforeningen.se
OBS! Ange Klimatkoordinator i ämnesraden.

Frågor
Kontakta Linda Birkedal 070-5303686, linda.birkedal@naturskyddsforeningen.se