11 mars: Strandstädning Alnarps ängar

Häng med oss och gör nytta genom strandstädning, ju fler vi blir, desto större skillnad kan vi göra! Tillsammans med Naturskyddsföreningen i Lomma-Bjärred städar vi Alnarps ängar rent från skräp! Stora mängder skräp dumpas i havet varje år. Troligtvis sjunker det mesta till botten, resten flyter omkring på havsytan eller spolas upp på stränder. Trots att SYSAV nu har bättre koll på de sopor som ligger utomhus och skräpet har minskat de senaste åren finns mycket som blåser in från havet.

Föreningen bjuder på tilltugg, men kaffe/te ordnar man själv.

Datum: 11 mars kl 10
Samling: Vid Södergård kl 10 (Malmövägens sista gård) Ring Marie om du inte hittar men du ser oss säkert!
OBS ta med handskar!

Ansvarig: Marie 0765-38 23 74

Alla är välkomna, du behöver inte vara medlem i föreningen men få gärna bli! Mer information på Naturskyddsföreningen i Lomma-Bjärreds hemsida