Djurkul med Julia Wiberg och Natursnokarna

Julia Wiberg. Fotograf: Magnus Liam Karlsson

Kom till Landskrona biblioteket lördag 25 mars för att hänga med Julia Wiberg och Natursnokarna som startar upp i Landskrona under våren.

Julia Wiberg är mest känd som barnprogramledare för Djur med Julia på SVT där hon med stor lekfullhet sprider sin kärlek till djur och natur till tusentals barn. Hon står också bakom Spotify- podden Julias coola djur och har skrivit flera barnböcker om just djur.  Julia har haft en speciell relation till naturen sedan barnsben, är besatt av att se vilda djur och har alltid en kikare redo i ryggsäcken!

Natursnokarna är Naturskyddsföreningens barn- och familjeverksamhet där barn i åldern 3 – 10 år och deras vuxna (vara pappa, mormor, farbror, gudmor eller en vuxen kompis) upptäcker naturen tillsammans. Att vara med i Natursnokarna är ett socialt och roligt sätt att komma ut i naturen. Nu startar vi upp Natursnokarna i Landskrona och vi hoppas att ni är många som vill göra oss sällskap!

Program för dagen

10:00-14:00: Landskrona naturskyddsförening och Natursnokarna från Trelleborg är på plats. Det blir pyssel, läshörna och annat skoj med naturtema.

Du som är vuxen och intresserad av Natursnokarnas verksamhet kan prata med oss om detta. Vi söker även dig som är intresserad av att själv bli en natursnoksledare och vara med att ordna aktiviteter tillsammans. Hör av dig till anna.therese.ek@gmail.com om du vill veta mer.

11:00: Julia Wiberg berättar ur sina böcker Kul i skogen, Stora roliga skogsboken och Världens coolaste djur. Föranmälan krävs, se nedan.

12:00: Julia Wiberg berättar ur sina böcker Kul i skogen, Stora roliga skogsboken och Världens coolaste djur. Föranmälan krävs, se nedan.

Obs! Föranmälan

Då det är begränsat antal platser krävs föranmälan. Vi vill gärna att våra unga Landskronabor ska få en chans att se Julias föreställning, därför gäller max en vuxen per barn. Anmäl dig till: biblioteketvuxen.program@landskrona.se

Glöm inte att ange vilken av tiderna som ni vill gå när ni anmäler er. Drop in i mån av plats.

Dagen är ett samarbete mellan Landskrona stadsbibliotek och Landskrona Naturskyddsförening.

Evenemanget möjliggörs också av Landskrona Kulturnämnds Kulturprojekt- och arrangemangsstöd.