Rädda Skånes stränder!

De senaste årens stormar och översvämningar har gått hårt åt vägar, bryggor och hus nära vattnet i Skåne. Landskapets nästan 50 mil långa kust har också klassats som ett nationellt riskområde för erosion och översvämningar. De traditionella kustskydden gör ofta mer skada än nytta, men nya naturbaserade lösningar tar mer plats. Vattenstrategen Pär Persson från Länsstyrelsen diskuterar problemen och vad kommuner och markägare skulle kunna göra åt dem. Föreläsningen ges i Stadsbibliotekets atriumhall med början kl 18 och följs av en frågestund och möjlighet till diskussion.

Datum: 6 November kl 18-20
Plats: Stadsbibliotekets atriumhall, Lund.

Föreläsningen ingår i en serie föreläsningar om klimat, miljö och hållbarhet som anordnas av Lunds Naturskyddsförening tillsammans med Stadsbiblioteket och Lunds Universitets Hållbarhetsforum.

OBS: Titta alltid först på Stadsbibliotekets eller Lunds Naturskyddsförenings hemsida, så att inget ändrats eller blivit inställt i sista minuten!