Se webbinariet om solcellsparker på jordbruksmark!

Den 8 oktober höll vi ett webbinarium med fokus på solcellsparker på jordbruksmark och Naturskyddsföreningens positionspapper. Webbinariet spelades in och går nu att ta del av!

Produktionen av förnybar el måste öka och jordbruksmark verkar vara den mest optimala platsen för att bygga solcellsparker på – eller? I detta webbinarium om solcellsparker på jordbruksmark går vi igenom hur utvecklingen har sett ut i Skåne och Blekinge de senaste åren. Vi får även en presentation av det rykande färska Positionspappret om Solenergi från Naturskyddsföreningens energisakkunniga Antoine Baudoin!

Se webbinariet här (YouTube)

Ladda ned presentationen här (Pdf)

Vad är ett positionspapper?
Ett positionspapper tydliggör Naturskyddsföreningens inriktning eller förhållning i en specifik fråga eller ämne. Det kan också fungera som kunskapsunderlag och ett stöddokument åt förtroendevalda som vill yttra sig om remisser.