Cykelkartor över Skåne i mobilen

Lunds Naturskyddsförening har tagit fram kartor speciellt avsedda för cyklister. Kartorna täcker hela Skåne och är enkla att använda i mobilen.

På cykelkartorna ser man lätt vilka vägar som leder ut i naturen och vilka som snabbast och säkrast för cyklisten mellan olika orter. Kartorna visar ett sammanhängande nät av cykelbanor och lågtrafikerade vägar där det går bra att cykla. De visar också hur mycket trafik en väg har och om vägbeläggningen består av grus eller asfalt.

För Lunds Naturskyddsförening är det viktigt att underlätta omställningen till ett hållbart samhälle, där cykeln spelar en viktig roll. Därför vill föreningen göra det lättare för alla i Skåne att planera cykelutflykter, antingen det handlar om lugna små turer med barnen eller snabbare och längre cyklingar till mer avlägsna mål från vilka man tar tåget hem.

>> Se cykelkartorna

Läs pressmeddelandet