Det våras för storken

Nu är häckningen i Storkprojetet full gång! De första 25 äggen i de skånska hägnen har kommit och vi hoppas på många fler! Storkprojektet har fyra hägn runt om i Skåne. och allmänheten är välkommen att besöka samtliga hägn när som helst året runt. Vårt främsta besökshägn är Fulltofta där de flesta guidningarna sker. Här hittar du programmet för 2020.

>> Läs Lokaltidningens reportage om häckningsförberedelserna

Om Storkprojektet
Storkprojektets målsättning är en vild och flyttande storkstam. Projektet har pågått sedan 1989 och drivs av Naturskyddsföreningen i Skåne tillsammans med Skånes Ornitologiska Förening. Vi föder upp och släpper ut storkpar och årsungar som ska bygga upp den vilda stammen. Vår ryggrad utgörs av ett stort antal volontärer. Därtill finns en ledningsgrupp, ett arbetsutskott samt en anställd projektledare.