För företag & föreningar

Inspireras av en annorlunda kick-off eller personalutflykt! På Hörjelgården får du möjlighet att fortbilda dig enskilt eller tillsammans med arbetslaget. Minsta antal deltagare för våra kurser är 8 personer. Samla ihop dina kollegor och kontakta oss så kommer vi överens om en dag som passar er.

BOENDE
Vi har en fyrlängad korsvirkesgård med plats för drygt 30 nattgäster (flerbäddsrum), kök med utrustning för självhushåll och en samlingssal. Kontakta oss för mer information.

UPPLEVELSEDAG
Inspireras av en annorlunda kick-off eller personalutflykt!
Vi har inga fluffiga dunkuddar, mottagningen för mobilen är ganska dålig, konferenslokalen ganska enkel, men vi har vackra slåtterängar och hagar, spelande lövgrodor, nattviol och glador. Vår mest omtyckta restaurang är en eldplats med himlen som tak. Här ges plats för nya tankar, avkoppling och inspiration. En möjlighet för gemensamma upplevelser som stärker samhörighet och kreativitet. På Hörjelgården erbjuder vi inspirerande dagar med ett varierat innehåll. Fyll dina sinnen med dofter, former och färg från vårt landskaps skafferi. Vi lägger upp ett program efter era önskemål. Kanske behövs ny inspiration för att gå vidare med miljöarbetet? Nya gruppkonstellationer med helt nya uppgifter kan skapa nya synsätt och rollfördelningar.

EXEMPEL PÅ AKTIVITETER
Praktiska hantverk från Linnés tid. Att arbeta praktiskt kan ge både avkoppling och samhörighet i gruppen. I en rofylld naturomgivning finns möjlighet att prova på t ex: textila hantverk som linberedning, tovning och växtfärgning. Möjlighet finns att bygga flätade gärdesgårdar, prova på lieslåtter i ängen, mila ritkol och göra sin egen kolteckning eller prova enkelt smide i fältässja.

En guidad vandring i Linnés 1700-tals landskap. Vandra genom slåtterängarna, se de små åkertegarnas grödor och den vackra betade utmarken. Varje årstid har sina guldkorn. Kvällskonsert från träblås till lövgroda under bar himmel. Lär känna mer om växter och fåglar. Gullviva, mandelblom, kattfot och blå viol… känner vi igen dem längre? Näktergalens sång är speciell men hur ser fågeln ut? Hur användes växterna förr? Hållbar utveckling.Växthuseffekten, kan vi göra göra något åt den? Vad krävs för att miljöcertifiera ett företag?

Listan kan göras lång, för kostnad och program kontakta oss.

Välkomna!
Hörjelgården