Hitta ut i Skånes natur

Här kan du få tips på utflyktsmål i Skåne.
Klicka på en markör på kartan så kommer det upp ett fönster med en kort text om det aktuella naturområdet. Vill du ha fylligare information får du det genom att klicka på bilden i fönstret. Tycker du det är svårt att hitta bland alla markörer så rekommenderar vi att du zoomar in på den del av Skåne du vill se mer av. Då framträder markörerna tydligare och går inte in i varandra. Informationen om de olika utflyktsmålen går också att hitta nedan under respektive del av Skåne. Det är många som bidragit med texter och bilder genom åren. Tack till inte minst Magnus Billqvist, Per Blomberg, Ingrid Camper, Sanna Dufbäck, Johanna Lisberg Jensen, Minette Lindberg, Alexandra Roslund, Arne Schmitz,  SKOA Solhagagruppen och volontärerna Matilda Ehnberg, Linda Hansson, Lena Johnson, Sofi Karhi, Eva Mårtensson, Sara Nordqvist, Olivia Keane och Charlotte Steneloo. Sidorna utökas löpande.

Klicka här för att komma till kartan, eller välj region nedan.

Vill du bidra med dina egna smultronställen? Känner du för att komplettera de som finns? Se mer om det här!