Tre kuster två hav

e75e50e21eVi är många som har en stark känslomässig anknytning till havet. Men vad vet vi egentligen om havet och vilken kunskap har vi om vad som bokstavligen döljer sig under ytan? Utifrån vetenskapliga termer så vet vi väldigt lite om havet i förhållande till vad vi vet om landbacken. Havet är något som är bekant för oss men som ändå är okänt. Ur kunskap och möten uppstår relationer, känslor, självklarheter och våra sanningar. Brist på kunskap och möten medför en brist på relationer och sanningar. Vi tror att denna brist på kontakt med, eller relation till, havet är en av orsakerna till den rovdrift på havets resurser som pågår just nu. Vi har tagit fram en utställning för att inspirera och reta din nyfikenhet. Vi hoppas att bilderna lockar dig att fördjupa dina kunskaper om havet – så att du får en djupare relation till havet. Havet som täcker det mesta av jordens yta och även den största delen av Skåne!

Se mer om utställningen här.

Se också vår broschyr här.