Kort från Hörjelgården

Här följer lite av innehållet i Hörjelgårdens Vänners nyhetsbrev. Gå med i vängruppen för mer info och utskick.

Efterlysning!
Är det någon som känner en arkitekt och eller byggmästare som skulle kunna tänka sig att göra en insats för gården. Vi behöver ta fram några enkla ritningar samt göra kostnadsberäkningar för ombyggnader, främst av den östra längan som idag är klädd med plåt. Detta som ett underlag till en ansökan till Allmänna Arvsfonden. Ta kontakt med Bengt Nihlgård i sådana fall.

Bo Mossberg
Nordens ledande naturillustratör skänkte häromåret ett unikt konstverk till förmån för Hörjelgården. Det finns fortfarande ett antal, signerade och numrerade verk, kvar. En variant på extra dyrbart papper kostar 5 000 kronor, de övriga: 1 000:-. Kontakta Magnus för beställning och mer information.

200 års-jubileum
I år är det 200 år sedan gården skiftades ut från Hörjel by. Detta planerar vi att uppmärksamma på något sätt i början av hösten, prel. helgen 23-24/8 i anslutning till slåtterdagarna.

Hörjelgårdens Vänner
Gå med i Hörjelgårdens Vänner, medlemsavgiften för 2014 är för enskilda medlemmar minst 100 kronor (stöttepelare minst 1 000). Föreningar minst 500 kronor. Kommuner minst 1 000 kronor och företag minst 2 000 kronor. Medlen sätts in på bg 417-3118, Hörjelgårdens Vänner. Uppge namn, adress och e-post.