Film i Lund: The Light Bulb Conspiracy

Naturskyddsföreningen i Skåne driver tillsammans med Hållbart Universitet och Centrum för miljö- och klimatforskning vid Lunds universitet en filmserie kallad ”Sustainable Truth?”. Vi visar främst dokumentärer, men även spelfilmer och bjuder alltid in en gäst för att diskutera filmens innehåll och relevans tillsammans med publiken. Filmerna visas vanligen med engelsk textning och diskussioner förs på engelska.

Den här gången visar vi dokumentären The Light Bulb Conspiracy om planerat åldrande, en praxis genom vilken den senaste tekniken är föråldrad efter ett år och elektronik är billigare att ersätta än att reparera, och dess konsekvenser för miljön, ekonomin och samhället.

Inbjuden gäst är Naoko Tojo, Associate Professor på IIIEE.

Välkommen!

Plats: Ekologihuset i Lund (Sölvegatan 37)
Tid: 18:30- ca 21:00

Mer om filmserien Sustainable Truth? hittar du här.
Gå med i vår Facebookgrupp eller anmäl din e-post för senaste uppdateringar.