Världsmiljödagen på Moriskan – Miljömärk Politiker

Den 5 juni, kom och fira världsmiljödagen på Moriskan i Folkets Park Malmö med Peter Wahlbeck! Representanter från alla partier i riksdagen har bjudits in till debatt och vi hoppas att de vill visa framfötterna när det gäller sin miljöpolitik. Har politikerna det som krävs för att leda Sverige in i en hållbar framtid? Oron för klimat och miljöfrågor är den största oron hos väljarna i Sverige men kan politikerna bota vår ångest? Och vilka politiker har den mest ambitiösa miljöpolitiken? Under kvällen gästas vi även av komikern Peter Wahlbeck. Det finns ett event på Facebook, dela gärna med vänner: Vi synar politikernas valfläsk- håller de måttet?

Kvällens moderator är Mikael Karlsson, ordförande för Naturskyddsföreningen på riksnivå, och Jennifer Cronborn, Ordförande för Naturskyddsföreningen i Malmö.

Ses där!

Välkomna kl.18.00!