Undervisning i och om naturen: Inspirationsträff i Stockholm

rovarekulan2. Foto: Magnus Billqvist.Vill du träffas och diskutera hur kretsen kan utveckla sitt arbete för att främja undervisning i och om naturen? Vill du veta mer om vårt arbete med Skogen som klassrum och Mer friluftsliv i skolan? Vill du veta hur man kan få kommunen att ge stöd till utomhuspedagogisk verksamhet? Välkommen på inspirationsträff!

När och var? Torsdag den 6 november kl 13-19 på rikskansliet i Stockholm. Lunch kl 12 för den som vill. (Du kan delta hela dagen eller komma eftermiddag/kväll.)

Hur? Ett möte med erfarenhetsutbyte, utvärdering av det vi gjort och inspirerande diskussioner om hur vi kan arbeta vidare framöver. Bland annat deltar Stina Lindblad, vice ordförande i Naturskyddsföreningens styrelse och ordförande i Naturskoleföreningens styrelse. Inklusive lunch, fika och middag.

Kostnad? Ingen kostnad: Resa, mat och eventuellt boende bekostas av riks. Meddela innan den 20 oktober om du vill ha boende onsdag-torsdag och/eller torsdag-fredag.

OBS: Perfekt tillfälle att samordna med höstkonferensen fredagen den 7 november, som i år handlar om utbildning för hållbar utveckling, se här.

Frågor? Ring eller e-posta Märta på 08-702 65 46 eller marta.berg@naturskyddsforeningen.se

Anmäl dig här senast den 3 november.

One thought on “Undervisning i och om naturen: Inspirationsträff i Stockholm