Rivstart! Välkommen på workshop

workshoplundRivstart! Hur vill DU att kretsarna ska möta morgondagen?

Välkommen på workshop i Lund, på Naturskyddsföreningen i Skånes kansli, Nils Bjelkegatan 4B i Lund.

Rekordmånga deltog i helgens kretsråd och alla var överens om en sak: kretsarna är i kris när det gäller aktiva medlemmar. Vi har aldrig varit så många i Naturskyddsföreningen, men i den praktiska vardagen känner många hot avseende kretsarnas överlevnad.

Därför inleder länsförbundet tillsammans med kretsarna ett gemensamt arbete för att utveckla vår verksamhet.

Vi börjar redan nu på måndag den 10 november kl. 13-18 med ett öppet styrelsemöte/workshop som utgör grunden för en ”Framtidshelg” på Hörjel den 21-22 november.
Det är kort varsel, men vi ser det som angeläget att alla som känner att de vill delta i utvecklingsarbetet också är välkomna på styrelsemötena, som i fortsättningen blir öppna för alla medlemmar.

Om du inte kan på måndag hoppas vi att du bokar Hörjel. Vi träffas på kvällen och fortsätter fram till efter lunch på lördagen. Programmet fastställs efter måndagens övningar.

TID: Kl. 13-18, fritt att delta hela dagen eller beroende på din egen tid
ANMÄLAN: Ja, till magnus.billqvist@naturskyddsforeningen.se om du vill ha mat.
OBS! Du kan delta hela dagen eller så mycket som du har tid.

DEL 1 – NULÄGE
Därför är det så bråttom, Marianne Sillén, ordförande, ger bakgrund och visionstankar.
Trovärdiga, men omoderna och luddigt budskap, Magnus Billqvist, länskonsulent redovisar undersökning och samarbete med Lunds universitet.

DEL 2 – WORKSHOP
Framtidstankar, introduktion workshop, Rikard Lehmann, ordförande Trelleborg, ledamot styrelsen länsförbundet om tankar kring hur lokal närvaro och föryngring kan utvecklas genom ökat samarbete och kommunikationsstrategi.
Grupparbete

DEL 3 – SÅ GÅR VI VIDARE
Konkretisering inför fortsättning på Hörjel 21-22/11 | Rikard Lehmann modererar redovisning och öppen diskussion.

MIDDAG

Välkomna!