Göinge naturfestival

goinge

Klicka på bilden för att se programmet.

För andra året ordnar Göinge Naturskyddsförening en naturfestival. Festivalen är helt i SNF:s anda och det är gratis inträde och alla inblandade ställer upp helt ideellt. Förra året kom det ca 200 personer till Hässleholm och 24/1 2015 är det dax igen, denna gång i Hästveda.

Det går bra att åka miljövänligt med tåget till Hästveda och vi hoppas på många naturintresserade besökare. Precis som förra gången så samlar vi in pengar till SNF:s kampanj ”Rädda bina” och biodlare mm. kommer att finnas på plats och informera om biodling och även ha honung till försäljning.

Det finns även ett stort utbud av Naturlitteratur via bl.a. Holje bok och även fågelholkar samt en Fototävling med inlämning av bilder på plats. Inbjudan finns som bild men det går även att läsa mer på kretsens hemsida.

Vi kommer bl.a. att visa bilder från SNF:s senaste bok ”Upplev Sveriges natur” som kom ut i april.

Vi hoppas ni hjälper till att sprida information om denna aktivitet och lägg gärna in den i era kretsprogram.

Vi hörs!

/Göinge Naturskyddsförening