Hur förmedlar vi naturkänsla?

Välkommen till en inspirerande och medskapande utbildningsträff där vi fördjupar oss i kommunikation och sociala medier.

Ni sitter alla på så mycket kunskap och idéer kring hur vi kan utvecklas som miljörörelse. Men hur når vi ut med vår kunskap och idéer till beslutsfattare, näringslivet och nyfikna personer som vill vara med i föreningen. Vi hoppas att denna träff kommer hjälpa oss naturskyddare att samla vårt miljöengagemang och ses som ett startskott för att lyfta det lokala miljöarbetet.

Ta chansen att lära dig mer om sociala medier och kommunikation och där du samtidigt kan dela med dig av dina erfarenheter och lära dig mer om hur andra kommunicerar i deras kretsar. Utbildningsträffen kommer bland annat att erbjuda praktisk träning i att skapa ett budskap kring din hjärtefråga i föreningen.

Utbildningsträffen är en fortsättning på den träff som arrangerades i januari i år på kansliet i Lund där medlemmar och aktiva i Naturskyddsföreningen Skåne träffades för att diskutera samverkan och föreningsliv.  Under träffen höll kommunikationsexperten Olov Källgarn en mycket uppskattad, men kort, föreläsning om kommunikation och sociala medier. Både under och efter träffen framkom att det fanns ett intresse för en fördjupning  i hur ni som kretsar runt om i regionen kan använda sig av kommunikation och sociala medier. Därför återkommer nu Olov i en fördjupande träff där vi kommer lära oss lite mer om bland annat Facebook, kampanjer och samverkan. Under träffen kommer det finnas möjlighet att på plats skapa Facebook-grupper och sidor.  Vi kommer ha datorer på plats men ta gärna med egen bärbar dator om ni har den möjligheten.

Utbildningsträffen kommer att äga rum söndagen den 13 mars, kl 13-16 på Länskansliet i Lund (Nils Bjelkegatan 4b). Det kommer bjudas på ekologisk fika!

Är ni intresserade på att vara med på träffen så skicka iväg en anmälan till Birk.

Hör gärna av er om ni har några frågor.

Vänliga hälsningar
Birk Andersson, Jennifer Cronborn & Andreas Anderholm Pedersen, Naturskyddsföreningen Skåne