Ny cykelkarta över Lunds omgivningar!

Onsdag den 14 juni lanserar Lunds Naturskyddsförening en ny cykelkarta över Lunds omgivningar. Välkomna till vårt kansli på ett ”kartsläpp”!

Medan vanliga vägkartor markerar hur stor en väg är, så är det viktigaste för cyklisten snarare att veta hur trafikerad vägen är. Det är också viktigt, för pendlare och andra som inte är ute och nöjescyklar, att veta vilka vägar som snabbast tar oss mellan de större orterna. Den nya cykelkartan visar detta genom olika kombinationer av färger och linjer.

Utgivningen av cykelkartan firas med ett ”kartsläpp” onsdag 14 juni kl 16-18. Då har vi öppet hus på Naturskyddsföreningen i Skånes kansli, Nils Bjelkegatan 4B inne på gården. Vi bjuder på lite fika, så det blir ”kaffe med karta”. Välkomna!

Kartan kommer sedan att finnas att hämta utan kostnad hos Turistbyrån i Stadshallen.