Världen under havsytan

Foto: Mikael Brandsten.

Upptäck den fantastiska världen under havsytan tillsammans med Mitt Hav! Fortfarande återstår ett antal havsaktiviteter innan sommaren är slut.
Projektet Mitt Hav vill väcka nyfikenhet och sprida kunskap om den marina miljön och de arter som finns i våra svenska hav. Mitt Hav drivs av Naturskyddsföreningen i Ängelholm, med stöd av bl.a. Ängelholms kommun, Länsstyrelsen och Sparbanksstiftelsen Gripen.

KOMMANDE AKTIVITETER:

SNORKELSAFARI 7 Aug
Följ med på en blöt safari vid Skäldervikens snorkelled och lär dig om livet i havet tillsammans med marinbiolog! Ni får också tips och hjälp med snorkelteknik.

STRANDHUGG 8 Aug
Möt oss på stranden och upptäck allt spännande som finns att hitta i strandkanten och under ytan. Vi har håvar, vattenkikare och luppar med oss. Under sommaren besöker vi 5 olika stränder; från Vejbystrand till Klitterhus. Tisdag den 8/8 kl. 14.00-15.30, Magnarp. Mer info

VATTENKIKARLED 9 Aug + 12 Aug
Hälsa på hos sandräkor och plattfiskar. Vi kommer till stranden med vår mobila undervattensled. Ni kan här läsa och lära om havsdjuren med hjälp av våra vattenkikare, med denna undersöker ni också mer av strandens grunda bottnar. Onsdag den 9/8 kl. 14.00-15.30, Vejbystrand och lördagen den 12/8 kl 14.00-15.30, Klitterhus. Mer info