Upptaktsmöte inför Miljövänliga Veckan i Lund

Anmäl dig senast 16 aug!

Vem vill bli allergisk av att lukta gott? Eller riskera att störa hormonerna när kroppen smörjs in? I år fortsätter vi kampanjen Fräsch på riktigt under Miljövänliga Veckan 30 sep-8 okt. Vi vill att den miljömärkta tvålen gör samma resa som eko-bananerna – rätt ner i kundkorgen! På upptaktsmötet i Lund får du lära dig:

• Varför det är viktigt att välja schyssta produkter till huden och håret.
  • Hur vi kan få fler att välja bättre produkter.
  • Du får också tillverka en egen hudvårdsprodukt.

Vecka 40 är det Miljövänliga Veckan, Naturskyddsföreningens årliga kampanj med fokus på konsumenten och miljön. Då hjälps vi åt att sprida information och skapa debatt. Varmt välkommen att vara med, det gäller både dig som var med i kampanjen förra året och dig som är helt ny i frågan!

Inbjudan – Lund 19 aug

Plats: Nils Bjelkegatan 4B i Lund.

Kostnad: Gratis för Naturskyddsföreningens medlemmar, övriga 100 kronor (självkostnadspris för lunch och fika). Bli gärna medlem!

Anmälan: Senast 16 augusti. Maila namn, mobnr, kretstillhörighet, om du föredrar kaffe eller te och ev. specialkost till k.bergendal@gmail.com