Vi söker natursnokar!

Vi söker dig som genom lek och utflykter vill visa barn i åldrarna 3-10 (och deras vuxna) vår nära natur från sin finaste sida, eftersom vi tror att de som får chansen att uppleva naturen också blir mer rädda om den.

Natursnokarna är föreningens barn- och familjeverksamhet. Under våren erbjuds naturskyddare i Skåne möjligheten att delta i en kortare snokutbildning i trakterna av Malmö. En behöver inte vara expert för att kvalificera sig – med upptäckarlusta kommer man långt!

Är du intresserad eller känner någon som kan vara det? Tipsa dem och/eller anmäl dig själv med ett mail till malmo@naturskyddsforeningen.se.

Du kan läsa mer om Natursnokarna och typiska snokaktiviteter här: www.naturskyddsforeningen.se/natursnokarna