Ge bort ett medlemskap i påsk!

Skippa godiset i påsk och ge istället bort ett medlemskap i Naturskyddsföreningen! Då ingår bl a info från din lokala Naturskyddsförening och medlemstidningen Sveriges Natur!

Genom att bli medlem möjliggör du för våra ideella krafter att rädda skogar, arrangera naturguidningar och skapa debatt – från Kiruna i norr till Ystad i söder. Dina pengar gör att våra experter, biologer, agronomer, jurister, kommunikatörer, journalister och alla andra anställda på vårt kansli kan göra sitt yttersta för att sätta miljöfrågorna högt på agendan i Sverige och EU. Naturskyddsföreningen jobbar framför allt inom fem områden: klimat, skog, hav, miljögifter och jordbruk. Vårt uppdrag är att:

• sprida kunskap
  • kartlägga miljöhot
  • skapa lösningar
  • påverka politiska beslut och lagstiftning

Det här får du som medlem

• Tidningen Sveriges Natur – vi skickar landets största miljö- och naturtidning till din brevlåda eller mejlinkorg fem gånger per år. Sveriges Natur är dessutom nominerad till ett av Sveriges finaste journalistpriser – Guldspaden – för granskningen av outredda risker kring det påtänkta slutförvaret av kärnavfall.

• 10 procent på resor med SJ. Resor märkta med Bra Miljöval.

• Hyra stugor – du kan hyra våra stugor runt om i landet till ett förmånligt pris.

• Gratis aktiviteter – vi finns på de flesta orter, som medlem är du välkommen att delta i allt från naturvandringar till workshops.

• Möjlighet att bli aktiva – du som vill engagera dig ideellt i miljö- och naturfrågor har massor att välja på hos Naturskyddsföreningen, och du väljer själva hur mycket tid ni kan avvara.

Här hittar du mer info om medlemskap