Slow fashion – om smart och hållbart mode

Foto: slowfashion.nu

Slow fashion står i kontrast till dagens snabba shoppingmode och värdesätter istället eftertanke, personlig stil och kvalitet. Inspiration samt konkreta tips och verktyg på hur just du kan förändra din modevardag till att bli mer hållbar utlovas!

Föreläsaren Johanna Nilsson är entreprenör och författare med 15 års erfarenhet av hållbart mode. I september 2016 släppte hon boken ”Slow fashion – din guide till smart och hållbart mode” tillsammans med Jennie Johansson på Ordfront förlag (www.slowfashionboken.se). År 2017 var hon nominerad till Årets röst för ”ett utmärkande budskap, kampanj eller språk” i Stora Influencerpriset. Johanna menar att slow fashion inte betyder att man ska sluta handla, konsumera eller välja bort vackra saker mot något tråkigare. Slow fashion handlar istället om reflektion och prioritering. Det är en inställning till mode där eftertanke och medvetenhet står i fokus. Det handlar helt enkelt om mode när det är som bäst.

DATUM: Ons 10 okt kl 18-20.
PLATS: Stadsbibliotekets atrium, Lund.

Föreläsningen äger rum i Stadsbibliotekets atrium och följs av en frågestund och diskussion. Arrangemanget är ett samarbete mellan Lunds Naturskyddsförening, Stadsbiblioteket och Lunds universitets Hållbarhetsforum.

Läs mer om Johanna och Slow fashion här