Naturfestivalen i Sibbhult

Vresbok. Foto: Helen Hjalmarsson

Välkomna till Naturfestivalen i Sibbhult den 19 januari! För sjätte året i rad samlas pengar in till Naturskyddsföreningens projekt ”Rädda skogen”, pengarna går till inköp av skyddsvärda skogar. Alla inblandade ställer upp helt ideellt. Dagkort till alla bildvisningarna: 100 kr.

Försäljning av böcker, honung och fågelholkar. Fotoutställningar av bildvisarna m.fl. Zoom fotoresor, Olympus och Neva books finns på plats och sponsrar fototävlingen. Det finns smörgåsar, fika, kaffe, korv mm. till försäljning. Kanonfin visningslokal med biosittning och gott om plats för utställningar och mingel.

FOTOTÄVLING
Ta med dina tre bästa naturbilder på ett USB. Inlämning mellan 9:30-11:00. Fina priser utlovas!

9:45-10:00 ”Färöarna – natur och kultur” – Sven Koch, Osby
Sven visare ett bildspel som tar oss med till de magiska öarna i havet.

10:15-11:00 ”Arizona – USA:s Öland” – Anders Ekstrand, Glimåkra
Ökendrag och Spotted owl i gammelskogen, Anders tar oss med på en fågelresa i en varierad del av USA.

11:20-12:00 ”Murmeldjur på alpens topp, Örnnästet, gåsgam, Bernadottes trädgård, sagoslott och ånglok mot Brocken” – Mikael Gustafsson/N, Hästveda
Följ med på en resa genom Tyskland via Harzbergen, Bodensjön, sagoslottet Neuschwanstein och Örnnästet mot Grossglockner i Österrike.

12:10-12:25 ”Værøy Lofoten – ljus och hav” – Ann-Ulrika Östgård, Älmhult
Vi får i ett bildspel följa med på en härlig upplevelse vid Norges nordkust.

13:30-14:15 ”Mana Pools – ljuset i Zimbabwe” – Magnus Mårtensson, Hässleholm
Vi får följa med till ett fängslande område där man vandrar fritt bland savannens djur.

14:40-15:20 ”Gränsmarker” – Magnus Augustsson, Lönsboda
Magnus tar oss med till de trolska Snapphaneskogarna.

15:40-16:20 ”Runt min husknut” – Helén Hjalmarsson/PN
Helen visar att det finns stora naurupplevelser i det lilla att upptäcka.

16:40-17:00 ”Goingenatur.se – din guide till naturen i Göinge” + Prisutdelning i fototävlingen
Naturskyddsföreningen Göinge presenterar sin digitala Naturguide till 60 naturplatser i Göinge, efter det prisutdelning i fototävlingen.

Ladda hem programmet som PDF: klicka här

Arrangör: Naturskyddsföreningen i Göinge