Ungdomsledare i Malmö sökes

Naturskyddsföreningens ungdomsverksamhet Schysst skapar tillsammans med ungdomar 13-20 år roliga natur- och miljöaktiviteter som bidrar till ett starkare miljöengagemang och ökad lust till att vistas i naturen. Naturskyddsföreningen är Sveriges största och mest inflytelserika miljöorganisation. Miljötillståndet på planeten är allvarligt och det påverkar människor i hela världen i nuläget. En stor utmaning är att nå och skapa delaktighet bland ungdomar för att göra en annan värld möjlig, som ungdomsledare hos oss har du möjlighet att bidra till just det här.

Om tjänsten
Du kommer att ansvara för att planera och driva Schysst i Malmö. Den huvudsakliga arbetsuppgiften kommer vara att tillsammans med ungdomarna skapa olika upplevelseinriktade friluftsaktiviteter ute i naturen. Du är en utåtriktad person som kan skapa ett nätverk av ungdomar och samarbetspartners lokalt.  Du coachar, motiverar och utbildar ungdomarna i natur och miljöengagemang och är en bra förebild genom att själv engagera dig för en hållbar planet. Det viktigaste av allt är att du tycker om att arbeta med ungdomar och gillar att vara ute i naturen.

Du kommer att arbeta i Malmö med fokus på Rosengård, ibland kommer du att delta på utbildningar och events på Naturskyddsföreningens rikskansli i Stockholm eller ute i landet. Som ungdomsledare rapporterar du varje vecka till verksamhetschef. Arbetet sker mestadels utomhus. Arbetet som ungdomsledare är varierande, äventyrligt och socialt. Du kommer växa som människa och få möten för livet.  Du utvecklar dina kunskaper som ledare och om naturen och miljöfrågor, både lokalt och globalt. Hos oss gör du skillnad varje dag!

Du får en grundläggande utbildning om Naturskyddsföreningen och Schysst. Därefter erbjuder vi löpande fortbildning om miljöfrågor, normkritik och ledarskap.

Arbetsuppgifter

• Anordna och leda upplevelseinriktade aktiviteter för unga ute i naturen.
  • Vara en förebild och god representant för ungdomarna och för Naturskyddsföreningen.
  • Utveckla och driva verksamheten för Schysst i Malmö.
  • Sköta administration som behövs göras inför och efter aktiviteter.
  • Dokumentering av erfarenheter.
  • Sociala medier.
  • Vid önskemål av deltagare erbjuda workshops och föreläsningar.

Arbetstider
Timanställning 25-50% med flexibel arbetstid. Du får själv reglera arbetstiden i stor utsträckning men arbete kommer förekomma både på vardagar, kvällar och helger. Arbetet är anpassat till att kunna kombineras med studier eller annat jobb.

Ansök senast den 15 mars! >> Läs mer & ansök