Rikskonferensen 10-12 maj

Foto: Kristianstad kommun

Välkommen till Naturskyddsföreningens rikskonferens i Kristianstad! Miljöengagemanget i Sverige växer starkt och många väljer att engagera sig i Naturskyddsföreningen – Sveriges största folkrörelse inom natur- och miljöområdet. Tillsammans med våra medlemmar vill vi fortsätta att utvecklas och göra ännu mer miljönytta. Den 10-12 maj välkomnar vi därför dig till Kristianstad och rikskonferensen ”Kraft att förändra”.

Rikskonferensen blir en mötesplats med utflykter, samtal och workshoppar om engagemang, miljöfrågor och framtiden. Och det är du som medlem som står i fokus – det är genom ditt deltagande, ditt engagemang som vi fortsätter att utvecklas.

Rikskonferensen ger dig metoder, strategier och engagemangsformer för att möta dessa frågor. Utmaningar synliggörs. Metoder och strategier levandegörs. Rikskonferensen lyfter också glädjen, gemenskapen och kraften i miljöengagemanget. Du delar med dig av dina kunskaper och lär tillsammans med andra.

Anmäl dig senast den 12 april >>ANMÄL DIG HÄR!

PROGRAM RIKSKONFERENS 2019 / KRISTIANSTAD

FREDAG 10/5

13.00 – 18.00 Utflykter och nätverksträffar

17.30 – 19.30 Middag på Teaterbaren, buffé och mingel

19.00 – 22.00 Kvällsvandring på Linnérundan i Kristianstads Vattenrike

LÖRDAG 11/5

09:00 – 10:00 Invigning på Krinova

10:30 – 12:00 Pass 1: Valbara workshoppar

12:00 – 13:00 Lunch på restaurang Metropol (intill Krinova)

13:00 – 14:00 Pass 2: Valbara workshoppar

14:00 – 14:20 Fika

14:20 – 15:50 Pass 3: Valbara workshoppar

16:00 – 18:00 Pass 4: Valbara aktiviteter inomhus och utomhus

18:30 – 23:00 Middag med underhållning på restaurang Metropol

22.00 – 23.00 Valfritt: Kvällsvandring med fågelsång

SÖNDAG 12/5

07:00 – 12:30 Studiebesök till Storkprojektet

10:00 – 13:30 Aktiviteter och lunch på Teaterbaren

13.30 – 15.00 Avslutning på Teaterbaren

15.00 Fika-to-go!

Mer info om valbara utflykter HÄR!

Läs mer om utflykter, nätverksträffar, program för barn, workshops m.m.  >>HÄR!

Kostnad
Kostnaden för att delta är ett subventionerat pris för de måltider du beställer i anmälningsformuläret. Resa till och boende i Kristianstad bokar och betalar du själv.

En (1) representant per styrelse i krets och länsförbund kan ansöka om reseersättning med särskild blankett. Mer information finns på vårt medlemsforum Naturkontakt.

Konferensens program är förlagd till flera platser och lokaler i Kristianstad.

Resa till Kristianstad
Du bokar och betalar själv för din resa till Kristianstad. Följ föreningens resepolicy reviderad 181217
En förtroendevald per krets- eller länsförbundsstyrelse kan ansöka om reseersättning med särskild blankett: Reseersättning rikskonferens 2019

Boende i Kristianstad
Du bokar och betalar för ditt eget boende. Billigaste boendet har Stadshotellet för de som kan tänka sig att dela rum. Alla hotellen är belägna i centrala Kristianstad med närhet till centralstationen. Ange Naturskyddsföreningen när du gör en bokning hos hotellen. Det finns rum reserverade som de avropar på särskild lista.

Mer information hittar du >>HÄR