Familjeaktivitet med Natursnokarna

I helgen anordnar Natursnokarna familjeaktiviteter på flera platser i Skåne. Natursnokarna är Naturskyddsföreningens barn- och familjeverksamhet där barn och deras vuxna upptäcker naturen tillsammans. Att vara med i Natursnokarna är ett socialt och roligt sätt att se till att verkligen komma ut i naturen. Alla barn mellan 3-10 år som har med sig en vuxen som är medlem i Naturskyddsföreningen är välkomna. Det kan vara pappa, mormor, farbror, gudmor eller en vuxen kompis.

ÄNGELHOLM / LÖR 12 MAJ / NATURSNOKAR MED VÅRTEMA
Natursnokarna i Ängelholm träffas och välkomnar våren. Vi letar efter småkryp och andra vårtecken, vi leker, lär av naturen och bara är. Ta gärna med egen fika. OBS! Anmälan krävs till ledare Marja Nordin: 0702-036 314 senast den 10 maj. DATUM: Lör den 12 maj kl 11-12.30. SAMLING: Vi möts på parkeringen vid Sibirien kl 11.

TRELLEBORG / NATURSNOKAR – Grodor och salamandrar
Vår egen grodexpert Bettina Ekdal kommer till Smyge och svarar på alla våra frågor om kärrets invånare. Vi samlas på parkeringen och går tillsammans ner till kärret. Ta med fika! DATUM: Sön den 12 maj kl 11-13. PLATS: Vid parkeringen i Smygehuk. Kontakt: Sophie Tranborg, stranborg@hotmail.com, 0730-408 040.

SÖDERÅSEN / SÖN 12 MAJ
Välkomna att snoka med oss i Prästamarkens naturreservat i Kvidinge! Med Natursnokarna upptäcker barn och deras vuxna naturen tillsammans. Dels för att det är kul, dels för att det får oss att må bra. Men också för att vi ska lära känna och förstå mer om naturen. Välkomna att snoka med oss i Prästamarkens naturreservat i Kvidinge på söndag! Aktiviteterna riktar sig tillbarn i åldern 3-6 år, men ALLA är såklat välkomna! Träffen är kostnadsfri och ni behöver inte vara medlemmar för att delta. DATUM: Sön den 12 maj kl 10-12. SAMLING: Vi samlas vid den första informationstavlan, mittemot parkeringen efter Kvidinge kyrka, kl 10. Kontakt: Martin Håkansson: natursnokarnasoderasen@gmail.com

Läs mer om Natursnokarna här

Natursnokarnas lokala grupper
Natursnokarna finns runt om i hela landet. Är du nyfiken och vill upptäcka naturen ihop med ditt barn? I Natursnokarna deltar barn tillsammans med sina vuxna – förälder, släkting eller annan favvo. Kontakta närmsta Natursnokgrupp för att få veta mer om verksamheten på din ort. Verksamheten leds ideellt av Naturskyddsföreningens medlemmar. Hitta en grupp nära dig!