Är du framtidens miljöhjälte?

Nu söker vi 24 deltagare till vårt ideella traineeprogram. Som ideell trainee får du en unik möjlighet att bidra till en bättre miljö och samtidigt lära känna Naturskyddsföreningen. Du får en grundlig introduktion till de frågor och strategier som föreningen arbetar med. Programmet startar i augusti och slutar till sommaren 2020.

Som ideell trainee får du fördjupa dig i miljöfrågor och hur du kan bidra till en bättre värld. Du får en unik möjlighet att lära känna Naturskyddsföreningens arbete i Sverige och insyn i miljörörelsers arbete globalt.

Du deltar i det ideella traineeprogrammet på din fritid. Programmet innehåller fem träffar, oftast fredag-lördag här på Naturskyddsföreningens rikskansli i Stockholm. Förhoppningsvis genomför vi även i år den populära studieresan till Bryssel. Under träffarna går vi igenom aktuella miljöhot och föreningens förslag på lösningar. Vi tar också upp frågor om föreningsutveckling och ledarskap i ideella organisationer.

Vi delar in gruppen i regionala grupper där du tillhör en regional grupp beroende på var i landet du bor. Genom den regionala gruppen får du extra bra ingångar till föreningens lokala arbete och lär känna engagerade i föreningen i din region.

Under det ideella traineeåret får du även göra en konkret insats för en bättre värld som projektledare för ett projekt som du genomför med andra i föreningen.

Du som söker ska ha lust, energi och tid att engagera dig i våra frågor. Du är förmodligen i slutet av dina studier eller i början av ditt arbetsliv.

Du behöver inte vara expert på miljöfrågor idag! Det vi söker är engagemang och att du har tid att arbeta på din fritid tillsammans med oss. Vi strävar efter en mångfald av perspektiv och erfarenheter i vår förening och vill spegla det även i traineegruppen så vi hoppas personer med olika bakgrunder söker till programmet.

ANSÖKAN – Sök vårt ideella traineeprogram läsåret 2019-2020!
Programmet ger dig en toppenchans att fördjupa dig i miljöfrågor och möjlighet att vara med och göra världen bättre. Sista ansökningsdag är 2 juni. >>Ansök här

Här är en kort film gjord av en av våra traineer om varför du ska söka programmet:

Mer information och frågor & svar hittar du här