Höstutflykter i Skåne

Foto: Anders Jarnemo

Svampplockning, höstvandringar och matlagning utomhus – det händer mycket i Skånes natur just nu! Här har vi listat några av alla de höstaktiviteter som anordnas av lokala naturskyddsföreningar runt om i Skåne. Fler aktiviteter hittar du i vår kalender. Du behöver inte vara medlem för att delta, men får gärna bli.

SVAMPEXKURSION / KLIPPAN / 14 SEP
Dags för svampplockning! Vi beger oss ut i någon av skogarna runt Klippan och plockar svamp tillsammans. Ta med fika! DATUM: Lör 14 sep kl 10-13. SAMLING: Vedby kyrka. >>Mer info

VANDRING / ÄNGELHOLM / 14 SEP
I samband med Vandringens dag kan du hänga med och vandra längs med Örjabäcksleden från Strövelstorp till Ausås, besöka Ausås museum och Gren fruktodling för en guidad tur. Vandringen avslutas med att gå tillbaka till Strövelstorp, totalt ca 8 km. Samarrangemang med STF Bjäre Åsbo. Buss 506 hållplats Bankvägen. Medtag fika. DATUM: Lör 14 sep kl 10.15-14. SAMLING: Örjaparken i Strövelstorp. Avgift för icke medlem i STF eller Naturskyddsföreningen: 20:- >>Mer info