Följ med och plocka svamp!

Att tipsa om var man kan plocka svamp är inte det helt enkelt, dels för att man riskerar att avslöja någons hemliga svampställe och för att svamp inte alltid är helt lätt att förstå. Vissa svampar är farliga att få i sig och då gäller det att ha riktigt bra koll när man är ute i skogarna. Är du osäker på vilka svampar du kan äta? Chansa inte utan häng istället med Naturskyddsföreningarna i Kristianstad-Bromölla och Landskrona på svampexkursion där du får hjälp att hitta och artbestämma svampar. Du behöver inte vara medlem för att följa med, men får gärna bli.

SVAMPEXKURSION / BROMÖLLA / 22 SEP
Jan-Åke Lönqvist från Olofström guidar i svamparnas värld. DATUM: Sön 22 sep kl 10. SAMLING: På parkeringen vid MAXI Bromölla (vid återvinningen). Mer info: Barbro Ahlner, 076- 844 5527

SVAMPEXKURSION / LANDSKRONA / 29 SEP
Vi åker ut i naturen och plockar svamp. Vi botaniserar i fungans värld och hoppas på många läckra soppar och andra ätbara. DATUM: Sön 29 sep kl 9. SAMLING: På Kasernplan, Dammhagen i Landskrona. Mer info: Per Magnusson, 0703-35 07 57.