Hjälp oss att städa Skånes stränder!

Städa våra stränder

Nedskräpningen av våra stränder är ett stort miljöproblem. Under våren anordnas strandstädningar på flera orter i Skåne. Häng med oss och gör nytta genom att hindra skräp från att hamna i havet. Ju fler vi blir, desto större skillnad kan vi göra!

Alla är välkomna, du behöver inte vara medlem i föreningen men få gärna bli! Listan nedan uppdateras löpande:

LOMMA / STRANDSTÄDNING / 21 MARS
Söder om Lomma ligger Alnarps fälad och Tågarps hed, en betad strandäng med ett rikt fågelliv. Hjälp oss att städa stranden! DATUM: Lör 21 mars kl 9.30. SAMLING: 300 meter söder om Lomma skyttebana. Arrangeras av Naturskyddsföreningen i Lomma-Bjärred som bjuder på fika. Mer info

MÖLLE FÄLAD / STRANDSTÄDNING / 29 MARS
Vi går norrut från Vattenmöllan och städar framförallt området kring klockgrodedammarna men fortsätter sedan mot mölle. Kom med och gör nytta och njut av en förmiddag med lärksång och vipspel! DATUM: Sön 29 mars kl 10. SAMLING: Vattenmöllan, vid Banvaktstugan. ARRANGÖR: Naturskyddsföreningen i Kullabygden. Kontakt: Henrik Nilsson & Ulrik Alm