Deltagare sökes!

Trainee

Välkommen med din ansökan till Naturskyddsföreningens ideella traineeprogram!

Varje år arrangerar Naturskyddsföreningen ett ideellt traineeprogram. Som ideell trainee får deltagarna en unik möjlighet att verka för en bättre miljö och samtidigt lära känna Naturskyddsföreningen på djupet. Deltagarna får en grundlig introduktion till föreningens frågor och strategier på lokal, nationell såväl som global nivå. Programmet löper läsårsvis. Nästa traineeprogram pågår mellan augusti 2020 och maj 2021.

Du som söker ska ha lust, energi och tid att engagera dig i ideellt våra frågor. Du är förmodligen i slutet av dina studier eller i början av ditt arbetsliv.

Du deltar i det ideella traineeprogrammet på din fritid. Programmet innehåller fem träffar, oftast fredag-lördag. Så länge Folkhälsomyndigheten rekommenderar social distans sker träffarna digitalt. Därefter kommer de att hållas på Naturskyddsföreningens rikskansli i Stockholm. Under träffarna håller rikskansliets anställda utbildningspass om föreningens sakområden så som klimat och biologisk mångfald, samt om föreningens mål, strategier och metoder. Du lär dig även om föreningsutveckling och ledarskap. Mellan träffarna kommer du att genomföra ett ideellt uppdrag tillsammans med andra aktiva i föreningen, t ex i rollen som projektledare. Förhoppningsvis genomförs även den populära studieresan till Bryssel under våren 2021.

Ansök senast den 10 maj! >> Läs mer & ansök