Vildbin i trädgården

Stocktapetserarbi

Nu kan du lära dig mer om vilda pollinatörer i din trädgård, med fokus på vildbin. Under en digital föreläsning presenterar Karin Johnson de vanligaste arterna och ger tips på hur vi kan hjälpa dem.

DATUM: Måndag 17 maj kl 19. Denna kostnadsfria digitala föreläsningen sker med hjälp av verktyget Zoom.

Karin Johnson arbetar med de entomologiska samlingarna vid Biologiska museet i Lund, och identifiering av bin. Hon har regelbundet publicerat i Fazett, Entomologiska Sällskapets årliga publikation. För att kunna observera beteende och ekologi av arten vårpälsbi, har hon i sin trädgård för hand gjort ett bihotell med lera som byggmaterial.

ANMÄLAN
Anmäl dig genom att skicka ett meddelande till perstorp@naturskyddsforeningen.se.

Den digitala föreläsningen sker med hjälp av verktyget Zoom. Vad som behövs för att kunna delta i digitala föreläsningar med Zoom kan du läsa här.

Naturskyddsföreningen i Perstorp sätter vilda pollinatörer i fokus i år. Det gör de med föreläsningar, informationskampanjer och genomförandet av ett LONA-pollineringsprojekt i samarbete med Perstorps kommun.