Yoga för hållbart engagemang

Klara har under ett år deltagit i Naturskyddsföreningens traineeprogram. Hennes projekt gick ut på att erbjuda gratis yogapass till våra medlemmar som ska vara tillgängliga när tid finns och på så sätt bidra till bättre välmående samt ett hållbart engagemang.

Idén till projektet grundade sig i Naturskyddsföreningens femte mål i framtidsstrategin, ”En stark och inflytelserik organisation”, specifikt mål 5.1, ”Stärkt medlemskraft”. I verksamheten för att uppnå målet går att läsa om strävan efter att ha ett hållbart engagemang som ska vara bra för miljö men även för de människor som väljer att engagera sig. Avsikten är att öka antalet aktiva medlemmar samt få dem att stanna länge inom föreningen. För att kunna uppnå målet behöver engagerade hitta en balans mellan arbetsliv, familj, volontärarbete och inte minst, hitta tid åt sig själv. Projektet gick ut på att kunna erbjuda yogapass till Naturskyddsföreningens medlemmar som ska vara tillgängliga när tid finns och på så sätt bidra till bättre välmående samtett hållbart engagemang.

Om Klara Bech / Trainee & Yoga instruktör
Jag som har gjort yogafilmerna heter Klara och jag har nu under snart ett år deltagit i Naturskyddsföreningens traineeprogram (vilket jag starkt kan rekommendera). Jag har sedan tidigare en kandidatexamen i miljövetenskap och läser för tillfället till fysioterapeut. Jag gick min första yogalärarutbildning för 6 år sedan och har sammanlagt 600 timmar lärarutbildning inom bland annat vinyasa, yin samt meditation. Yoga har länge varit för mig ett sätt att slappna av och hitta tillbaka till mig själv under hektiska perioder i mitt liv och jag hoppas att det kan bidra till något positivt hos er.

>> Träna yoga online här! (Yin-inspirerad yogaklass)

>> Träna yoga online här! (Vinyasa-inspirerad yogaklass)