GPS-storkarna har lämnat Sverige

Storkens Vänner

Foto: Storkens Vänner

Nu har alla GPS-storkarna från Storkprojektet påbörjat den långa flytten söderut. Lördagen den 21 augusti flög fem GPS-försedda storkar ut ur landet i en stor flock på 65 storkar över Falsterbonäset. Dagen därpå följde ytterligare två GPS-storkar efter.

Förra årets fyra GPS-storkar omkom tyvärr allihop, två på resan ner, och två försvann i Afrika. Vi hoppas på bättre tur i år. Detaljerad reseinformation skickas kontinuerligt ut via mail från Storkens Vänner. Anmäl ditt medlemskap där via gruppens Facebook-sida.

Bli medlem i Storkens Vänner och få uppdatering om storkarna
Storkens Vänner är en stödförening för det skånska Storkprojektet, som drivs av Naturskyddsföreningen i Skåne och Skånes Ornitologiska Förening. Medlemsavgiften är 100 kr och sätts in på bankgiro 5925-9341. Meddela din e-post till christerneideman@gmail.com så får du uppdateringar. Här hittar du Storkens vänner på facebook