Webbinarium: Låt skogen leva – Ett hållbart nyttjande av den svenska skogen

Det svenska skogsbruket måste ställa om och anpassas efter naturens gränser. Naturkrisen i den svenska skogen är akut, men det finns lösningar.

Anmäl dig här

Datum: Måndag 9 maj
Tid: 18:00 – 19:30
Plats: Digitalt i Teams
Pris: Gratis
Medlemskap krävs: Nej
Arrangör: Skåne-Blekinge

Under webbinairet får du lyssna till Louise Karlberg, avdelningschef skog och jordbruk på Naturskyddsföreningen som berättar om vår helt nya skogsrapport där vi visar hur omställningen till ett naturnära skogsbruk bör och kan se ut.

Du får även med dig tips och verktyg för hur du kan göra en insats för skogen, och träffa representanter från ditt regionala kansli som berättar om hur du kan engagera dig lokalt.

18:00 Naturskyddsföreningen Skåne-Blekinge hälsar välkommen
18:10 Låt skogen leva – ett hållbart nyttjande av den svenska skogen +  frågestund
18:55 Skärmpaus
19:00 Engagera dig skogsarbetet i Skåne-Blekinge
19:15 Kampanjinsatser Låt skogen leva
20:00 Tack och hejdå!

Naturskyddsföreningen i Skåne-Blekinge
Louise Karlberg, avdelningschef Skog och jordbruk
Amanda Svanborg, kampanjledare Levande skogar

Är du intresserad av att delta men tillhör en annan region? Det går bra att anmäla sig ändå!