Föreläsning 15 november: Tusen och 1 art

Martin Emtenäs

Naturskyddsföreningen och Studiefrämjandet arrangerar en föredragsturné i södra Sverige med Martin Emtenäs, känd från bland annat Mitt i naturen (SVT). Föreläsningen baserar sig på hans bok Tusen och 1 art, om artdöden och vikten av biologisk mångfald.

Först ut är Perstorp! Onsdagen den 15 november föreläser Martin Emtenäs i Folkets Park, Perstorp. Föreläsningen börjar kl 18.00. Från kl 17.30 bjuder Naturskyddsföreningen i Perstorp på fika. Föreläsningen är kostnadsfri men vi tar gärna emot en slant för fika till självkostnadspris. För att vi ska kunna uppskatta mängden fika som ska serveras vill vi gärna att ni anmäler er.

Anmälan
Ni kan anmäla er antingen via Studiefrämjandets hemsida eller via ett meddelande till perstorp@naturskyddsforeningen.se.

Datum & Plats
Onsdagen den 15 november kl 18 (Fika från kl 17.30). Plats: Folkets Park, Parkvägen 4, 28433 Perstorp.

Mer detaljerad information om föreläsningen och Folkets Park hittar ni på Studiefrämjandets hemsida.

Alla är välkomna! Medlemskap i föreningen behövs inte.