Dags att miljömärka politikerna – kom på upptakt inför valrörelsen

Kom med och kicka igång valarbetet

hander_2Nästa år är ett unikt år. Väljarna ska få bestämma vem som ska representera dem i EU-parlamentet riksdagen, landstinget och kommunen där du bor. Detta är en unik möjlighet för oss att lyfta in miljöfrågorna på den politiska agendan.

Mycket av vår kraft i påverkansarbetet är alla medlemmar och inte minst er ideellt aktiva. En valrörelse är en chans för oss att träffa, påverka och uppmuntra de politiker som ska fatta beslut den kommande mandatperioden.

Nytt för valarbetet den här gången blir att lyfta fram och uppmuntra de politiker som står på vår sida. Helt enkelt en miljömärkning som ska kunna vara en viktig vägledning för alla de miljontals väljare som vill veta vem av alla kandidater de ska rösta på.

För att tillsammans arbeta fram exakt hur detta arbete ska kunna gå till i praktiken kommer vi att arrangera tre valupptakter runt om i landet. Vi samlas för att utveckla hur miljömärkningen ska gå till i praktiken och även inspireras av andra som arbetat framgångsrikt med att lyfta frågor i politiken.
Politikerna behöver vår hjälp. Och lite uppmuntran.

Riksorganisationen står för kostnaderna i form av resa, mat och enklare uppehälle natten mellan lördag och söndag. (max 450 kr/person). Du bokar din egen resa och boende och får sedan tillbaka utläggen genom att skicka in reseersättningsblankett.

Fler detaljer om lokal och schema kommer inom kort till de som anmält sig, men anmäl dig redan nu med något av formulären nedan.

Kristoffer Talltorp, press/opinionsbildning

Anmälan till valupptakt i Lund >>

Kommentera

2 thoughts on “Dags att miljömärka politikerna – kom på upptakt inför valrörelsen