Kom på riksstämman som ombud!

Det vore roligt om så många kretsar, länsförbund och nätverk som möjligt var representerade på Riksstämman! Det är ett sätt att stärka föreningsdemokratin och ger dessutom härliga chanser till nätverkande landet över. Men vad gör en egentligen på stämman som ombud? Hur funkar det?

Har du varit ombud på en riksstämma, kan du hjälpa en person som inte varit ombud tidigare! Svara gärna på frågorna här i tråden eller lägg till andra tips och idéer som kan vara bra att veta.

• Vad var roligast med riksstämman du var på?
• Berätta gärna hur ni tänkte i kretsen/länsförbundet när du blev vald till ombud.
• Hur diskuterade ni hur du skulle rösta (motioner, ny styrelse)?
• Vem betalade resa, kost och uppehälle?
• Hur återkopplade du till kretsen/styrelsen när du kom hem (eller under tiden du var på stämman)?

Tack för att du bidrar till kunskapsutbytet!

Här kan du läsa mer om ombud: https://riksstamma.naturkontakt.naturskyddsforeningen.se/2014/03/27/ombud/

1 thoughts on “Kom på riksstämman som ombud!