Natursnokar, utställningar och ny ordförande när Naturskyddsföreningen Skåne håller stämma i Trelleborg

ill-snoken-fagel2Häng med på Länsstämma i Trelleborg!
Vi börjar i Smyge kärr med en natursnoksspecial bland grodorna. Sen bjuds alla på fika och stämman tar vid i Parken. Utställningar om Skånes största träd och våra hav visas upp.

Ta chansen och träffa natur- och miljöintresserade från hela Skåne, gamla såväl som unga, nya medlemmar såväl som gamla föreningsrävar. Träffa förtroendevalda och anställda, passa på att ställ frågor och kom med förslag på vad just du tycker är viktigt för föreningen och dig själv.

Vi lägger upp mer ju närmare vi kommer den 25 april.

Häng med!

Håll utkik på den här sidan då vi uppdaterar den löpande allt eftersom handlingar och annat blir klara.

Hålltider
Kl. 11-13 Natursnokeri i Smyge kärr för hela familjen (vägbeskrivning och karta finns nedan). Bettina finns tillgänglig för att svara på frågor krig vatten, våtmarker, grodor i allmänhet och deras hotbild.
Kl. 12 För de som inte är i Smyge öppnar utställningarna i Parken redan kl 12.
Kl. 13 Alla bjuds på fika (glöm inte anmäla dig till Magnus här!).
Kl. 14- ca 16 Stämma i Parken (vägbeskrivning och karta finns nedan).

Nedan läggs alla handlingar som rör stämman 2015 ut när de är klara.
Dagordning 2015.
Verksamhetsplan-2015-2017.
Föreningens nuvarande stadgar.
Förslag på stadgeändringar.
Funktionärer 2013-2015 (uppdaterad 22/4).
ill-snoken-klattra-stam– Valberedningens förslag till förtroendeposter (uppdaterad 22/4).
– Förslag till budget 2015-2017 (kommer).
Verksamhetsberättelse 2013.
Verksamhetsberättelse 2014.
Årsredovisning och revisionsberättelse 2013.
– Årsredovisning och revisionsberättelse 2014 (rev ber kommer).
Stiftelsen Hörjelgårdens verksamhetsberättelse 2014.
Bilaga till föregående.

Kallelsen ligger som bild nedan. OBSERVERA att lunch inte serveras, så ta med själv eller ordna på plats. Vi kommer dock att bjuda på fika. Det finns möjlighet att köpa mat i hamnen. Det finns fiskrökeri samt kiosk med korv, glass och liknande. Inne i Trelleborg har Dannegården öppet för lunch.

Vägbeskrivning

Smyge kärr
HÄR finns länk till karta. Kärret ligger norr om vägen, det kommer att finnas skyltar som visar vägen. Tvärs över finns en stor parkeringsplats med gott om plats att stå på.

Parken kultur- och konferenscenter
HÄR finns länk till karta. I Parken sker själva förhandlingarna och utställningar visas upp med mera. Adress: Norregatan 46, 231 63 Trelleborg.

banner3