Är du framtidens miljöhjälte?

Foto: Freddy Larsson

Sista ansökningsdag måndag den 7 maj! Nu söker vi 24 deltagare till vårt ideella traineeprogram. Som ideell trainee får du en unik möjlighet att bidra till en bättre miljö och samtidigt lära känna Naturskyddsföreningen. Du får en grundlig introduktion till de frågor och strategier som föreningen arbetar med. Programmet startar i augusti och slutar till sommaren 2019.

Som ideell trainee får du fördjupa dig i miljöfrågor och hur du kan bidra till en bättre värld. Du får en unik möjlighet att lära känna Naturskyddsföreningens arbete i Sverige och insyn i miljörörelsers arbete globalt.

Du deltar i det ideella traineeprogrammet på din fritid. Programmet innehåller fem träffar, oftast fredag-lördag här på Naturskyddsföreningens rikskansli i Stockholm. Förhoppningsvis genomför vi även i år den populära studieresan till Bryssel. Under träffarna går vi igenom aktuella miljöhot och föreningens förslag på lösningar. Vi tar också upp frågor om föreningsutveckling och ledarskap i ideella organisationer.

Programmet ger dig en toppenchans att fördjupa dig i miljöfrågor och möjlighet att vara med och göra världen bättre. Sista ansökningsdag är den 7 maj.