Höstlovstips

Naturum Skrylle

Dags för höstlov! Gå på spökjakt, grilla, spana in spindlar eller gör läskiga experiment – det finns mycket att göra och upptäcka i naturen. Bjud med vänner och familj för att ses på säkert avstånd i den krispiga höstluften. Här har vi samlat tips på aktiviteter i Skåne!

LUND / HÖSTLOV MED NATURUM / HELA VECKAN
Under höstlovet kan du hänga med på höstvandring och titta efter spår av djur, mysa runt en värmande eld, snacka om spindlar och mycket mer. >> Se hela programmet här

MALMÖ / NATURUM ÖRESUND / HELA VECKAN
Naturum Öresund firar Halloween vid havet med spökhistorier och läskiga experiment. Tillsammans fyller vi vår kreativa verkstad med djuphavsmonster.
Plats: Naturum Öresund, Ribersborgsstigen 4, Malmö.
Öppettider:
Tis-fre 12.00 – 16.30, Lör 11.00 – 15.00.

ÄNGELHOLM / 30 OKT / SKO(L)STREJK HALLOWEEN
Vsa klimatengagemang på covidsäkert sätt! Kom och parkera dina skor med en liten skylt för en hållbar framtid!
Datum: 30 oktober kl 11.30-13.30
Plats: där Storgatan möter Stortorget.
Kontakt: Karin Stenholm, tfn 073-101 45 24.

LOMMA / 1 NOV / VANDRING HÖJE Å
Vi vandrar från Värpinge till Lomma längs Höje å och betraktar flora och fauna utmed den slingrande å-fåran. Vattennivån måste vara så att vi kan passera under motorvägen annars får vi göra en annan tur. Se hemsidan för uppdatering dagen innan. Tag på stövlar/kängor/grova skor och glöm inte fika och kikare.
Datum: 1 nov kl 9.
Samling:
Lomma busstation kl. 9.00 för busstransport kl. 9.07 eller bron vid Värpinge kl. 9.30.
Ansvarig: Thomas 0727-20 16 16.

FLER UTFLYKTSTIPS
Skåne erbjuder ett enormt utbud av naturupplevelser! Här hittar du tips på utflyktsmål i Skåne